יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

סכמ"ש (סיכום שופינג) - חודש נובמבר

החודש עבר עליי קצת מוזר. בחלק לא מבוטל ממנו ממש לא היה לי שום חשק לעשות שופינג, וגם כשכבר התחשק לי, לא מצאתי הרבה פריטים שהרגשתי איתם 100%. זה אומר שהפוסט החודש די קצר, גם אם לא מאוד חסכוני.

אני חושבת שחלק מהבעיה היא שהצטברו לי החודש לא מעט הוצאות מעוכבות, כלומר תשלומים שניים ושלישיים על פריטים שנרכשו בחודשים קודמים. זה הוביל לכך שכל החודש התאפיין בתחושת בזבוז יתר, עוד לפני שהוצאתי שקל אחד על פריט חדש. העניין הזה רק מחזק את התחושה שלי שתשלומים זה חולירע ושעדיף להימנע מהעניין הזה ככל האפשר. בסופו של דבר מדובר בעבודה עצמית בעיניים בזמן הרכישה, אבל אחרי זה בחודשים העוקבים יש הצטברות של חיובים ועומס שמעיק על המצפון.

אז כן, נאלצתי להפגין החודש קצת יותר איפוק, ובכל זאת "הצלחתי" לבצע גם כמה רכישות חדשות בתחום הלבוש והאקססוריז.

מגפי עור שחורים מדגם Lauren Any של Clarks
נרכשו עבור 300 ש"ח בחנות אאוטלט.
יש לי יותר זוגות מגפיים משאני זוכרת בעל פה, וזה סימן טוב לכך שיש לי יותר משאני צריכה. זה בעייתי עוד יותר בגלל שהחורף כאן נגמר תוך דקה וחצי בערך, אם הוא בכלל טורח להתחיל, ובלי חורף אין הרבה טעם במגפיים. ובכל זאת, כשנקרית בדרכי ההזדמנות לרכוש מגפי עור גבוהים של קלארקס במחיר של 300 ש"ח, זה מאתגר את היכולת שלי להיות צרכנית נבונה והגיונית.
בדיעבד, אני לא לגמרי שלמה עם  הרכישה הזו. המגפיים קצת רחבים לי על השוק (שזה מפתיע, בהתחשב בשוקיים הגזעיים, שלא לומר העציים, שלי). חוץ מזה, העקב דק יחסית, מה שמעלה חשש לשחיקה מואצת. ובכל זאת, קניתי. האמת שלבשתי אותם לפני כמה ימים למפגש חנוכה משפחתי וזכיתי למחמאות ומבטי קנאה, שעזרו להרגיע ספקות נותרים. בסופו של דבר, גם אם הם לא יושבים פרפקט, הם מעודנים יחסית לזוגות אחרים שלי, וכמובן נוחים ואיכותיים כמתבקש מקלארקס.

מטריית Birdcage של Fulton
נרכשה ב-55 ש"ח דרך ASOS.
על המטרייה הזו, ובעיקר על הנסיבות האבסורדיות בהן הגיעה אליי, כבר נכתב פוסט שלם. אוסיף ואומר רק שאני מתה כבר להשתמש בה ולבחון את האיכות וההגנה מפני הגשם בתנאי שדה. אני עדיין לא מתחרטת שרכשתי אותה, גם אחרי כל הסאגה, אבל לא ארכוש שוב מטרייה גדולה באינטרנט.

חולצת טי-שירט פסים של French Connection
נרכשה ב-75 ש"ח דרך ASOS.
הרומן שלי עם פרנץ' קונקשן סבוך ומאתגר. משום מה, אני מוכנה לשלם על הפריטים שלהם סכומים שנראים לי מופרזים לגמרי בכל מקרה אחר. מדובר במותג איכותי שקוסם לי מאוד, אבל המחירים שלו לא קוסמים לי כלל וכלל, בטח לא בתרגום שהם עברו בארץ. בגלל זה רוב החשיפה שלי לקשר הצרפתי נעשית דרך יד שנייה באיביי, חוץ מביקורי נימוסין מזדמנים בחנות המותג ברמת אביב (שנסגרה לאחרונה מטעמי חוסר עניין לציבור שאינו אני). באופן ספציפי פיתחתי חיבה עזה לחולצות ושמלות הפסים שלהם (יש אפילו פוסט בנושא!), אבל הגישה שלי לפריטים האלו במחירים סבירים היא חלקית עד בלתי קיימת. לכן שמחתי מאוד לגלות חולצה מהסוג הנכסף שהופיעה לפתע באסוס. אפילו המחיר הגבוה יחסית לטי-שירט לא ריפה את ידי.

כשכבר חשבתי שסגרתי את החודש עם הוצאות מינימליות, נחת עליי אתמול מבצע של 20% הנחה באסוס. קשה מאוד להגיד לא ל-20% הנחה, אז אומרים כן. ואז מחפשים בכל קטגוריה אפשרית עד שמוצאים תמהיל פריטים שנראה כמו שילוב אופטימלי בין מחיר סביר (גם לפני הנחה) ושימושיות. במקרה הנוכחי, זה הוביל אותי לפריטים האלו:

חולצת פסים נייבי-לבן של New Look
נרכשה ב-30 ש"ח בסייל של אסוס.
כי פסים וכאלה, תמיד טוב, והמחיר באמת נחמד.

סווטשירט בורדו של J.D.Y 
נרכש ב-38 ש"ח בסייל של אסוס.
אחד הדברים שאני הכי הכי מחפשת כרגע זה סווטשירט כיפי ומחמיא בצבע אפור ובצבע בורדו. הבורדו הזה קצת דהוי לטעמי, ואני לא משוכנעת שהבד עבה ואיכותי כמו שאני מחפשת... אבל זה שווה ניסיון, בכל זאת.
יש גם וורסיה אפורה, אבל אני אזמין אותה רק במידה והסווטשירט הזה יתעלה על הציפיות.

ארנקי עור של ASOS
נרכשו ב-35 שקלים לאחד בסייל של אסוס.
יש לי בתיק אופן קבוע נגן MP3 של סאנדיסק, פיצי כזה שנכנס בארנק מטבעות יחד עם האוזניות ולא מוסיף נפח או משקל מיותר בתיק. זה תמיד שימושי לנסיעות או הליכות ארוכות, והסוללה שלו שורדת חודשים.
כבר תקופה ארוכה שאני מאפסנת אותו בארנק עור קטן של חברת Aubrey, אבל בא לי לגוון קצת. האמת שחיפשתי ארנקי מטבעות של פוסיל למטרה הזו, אבל הם יקרים ועוד לא מצאתי דיל משתלם מספיק על אחד כזה. בינתיים, הארנקים האלו של אסוס יעשו את העבודה.
בגלל הסייל המחיר יצא משתלם, אז הזמנתי שניים. אם הם יהיו איכותיים והמחיר ימשיך לרדת, יש גם בירוק ובורדו...

בלוג שהתחיל בתובנות על חוליי שיטת התשלומים, כמובן שראוי שיסתיים בווידוי על הוצאה נכבדת ביותר שהתבצעה בתשלומים. כי תובנות זה יפה, אבל אייפד מיני זה יותר יפה.

iPad Mini 16GB Wi-Fi
נרכש במבצע Black Friday ברשת מחשבי אייבורי עבור 1,190 ש"ח (הנחה מ-1,400).
אין ספק שמדובר בהוצאה גדולה ומשמעותית עבורי, אבל אני גוררת את התשוקה לאייפד מיני כבר תקופה די ארוכה, ואחת לכמה זמן בודקת בחנויות אם במקרה ירד המחיר או שיש איזה מבצע שווה. זו הייתה הזדמנות משתלמת למדי ביחס למחיר ההתחלתי של לפני כמה חודשים, כששקלתי לראשונה לקנות אותו (1,600).
עכשיו רק נשאר לרכוש מגן מסך וכיסוי, משימה שמן הסתם תגרור גם היא סקר שוק נרחב ולבטים רבים.

האייפד היה הרכישה האחרונה שלי לחודש זה, ומיד אחריה הוכרז עוצר הוצאות כללי עד החודש הבא. זו גם הסיבה שהפוסט הזה עולה כמה ימים מוקדם מדי. נשאר עוד בדיוק שבוע עד שיסתיים חודש האשראי, אבל עוצר הוצאות וכאלה, ואין לי שום כוונה לקנות כלום עד ה-10 לחודש.

שבוע אחד בלי שופינג, זו לא משימה בלתי אפשרית... נכון?


3 תגובות:

  1. תתחדשי על הכל!
    אני גם קניתי את החולצת פסים של ניו לוק.
    ולגבי הארנק - נתת לי רעיון!
    אני גם מסתובבת עם נגן קטן בתיק, וכרגע שמה אותו בשקיק קטן כזה (כמו של חתונות?). אבל יש לי ארנק מטבעות קטן מאסוס שקניתי ממש סתם, כי אני לא באמת מסתובבת רק עם כסף קטן. אפילו חשבתי להחזיר מרוב שאין לזה שימוש רק שהוא כ"כ יפה 3> אז עכשיו מצאתי לו שימוש! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שהרעיון שלי נשמע לך מוצלח! (:
      אחותי צוחקת עליי שיש לי בתיק ארנק או קייס לכל מטרה - אחד לאייפון, ואחד לנגן mp3, ויש גם את הנרתיק של המשקפיים וכו' וכו'... אבל מה אני אעשה שככה הכי נוח לי?
      לגביי החולצת פסים - אם היה אותה בעוד צבעים, הייתי קונה אותה שוב. אני רק מקווה שהמחיר ההתחלתי הכל כך נמוך שלה הוא לא אינדיקציה לאיכות ירודה. נראה כשתגיע בדואר, אבל אני מקווה לטוב.

      מחק
    2. חח זה דווקא ממש הגיוני, אני בדר"כ מסתובבת עם בקבוק מים קרים בתיק ומפחדת שזה יעשה קורוזיה לכל מיני דברים P:
      (בגלל שהמים קרים אז הבקבוק לח מבחוץ, כך שצריך באמת "להגן" על הדברים...)
      בקשר לחולצה היא כבר הגיעה אליי, נראית ממש כמו בתמונה והבד נעים, עוד לא יצא לי ללבוש ולכבס אז לא יודעת לגבי הלאה. אגב נראה לי שיש חולצות ממש דומות עכשיו בתמנון גם במחיר דומה (למקרה ש...).

      מחק