יום רביעי, 12 במרץ 2014

עוצר הוצאות

כמו שהזכרתי בפוסט הסכמ"ש של פברואר, עברה עליי תקופת שופינג פוריה ביותר בזמן האחרון. אחרי כמות הרכישות המכובדת ביותר שביצעתי בתקופה הזו, הגיע הזמן לקחת קצת הפסקה, לנוח מהקניות ומהחיפוש התמידי אחרי הפריט המוצלח הבא.
זה לא רק עניין של חסכון בעקבות בזבוז יתר, זה גם עניין של מיצוי פוטנציאל. כלומר - אני מאוד נהנית משלב החיפוש והרכישה של בגדים חדשים, אבל כשמגיע הזמן לנצל את הרכישות האלו, אני הרבה פעמים מחכה לא מעט זמן עד שאני מוציאה את הבגדים החדשים מהארון. אין ספק שזה פספוס גדול, כי עם כל הכבוד לארון שלי, למה שהוא יהיה היחיד שיהנה מהבגדים החדשים והיפים שלי? לא מגיע להם לצאת לאוויר העולם ולנשום קצת אוויר צח?
בכל אופן, משתי הסיבות האלו בעיקר, החלטתי שחודש מרץ הוא חודש של עוצר הוצאות, שבו המטרה היא לא לרכוש שום פריט ביגוד או אקססורי חדש, ובאותו זמן לנסות לשפר קצת את כושר הניצול של הקיים.

השאלה היא רק איך שופוהוליקית כמוני שורדת חודש שלם בלי אף רכישה חדשה?
זה לא יהיה פשוט, ולכן הכנתי תכנית חומש להתמודדות עם האתגר!

1. לא להיכנס לחנויות שעדיין יש בהן סיילים.
אין לי בעיה לעמוד בפני פריטים במחיר מלא (ומופקע), אבל מאוד קשה לי לעמוד בפיתוי כשאני רואה פריט מוצלח במחיר מציאה. הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לא לשים את עצמי מול הפיתוי הזה.

2. אם אני כבר נכנסת לחנויות, אז רק לכאלו שכבר החליפו סופית קולקציה.
אולי דווקא עכשיו כשאני בעוצר, יהיה לי יותר קל להיכנס לחנות שמלאה בפריטים יקרים בלי שרכישה תעמוד בכלל על הפרק. אולי אצליח להנות באמת מ-Window Shopping בפעם הראשונה.

3. לעשות "שופינג בארון".
יש לי המון פריטים חדשים לגמרי או כמעט לגמרי שעוד לא נוצלו כמעט בכלל. זה הזמן לנצל אותם ולהחליף את הסיפוק של הרכישה בסיפוק של השימוש. זה משהו שאני צריכה לעבוד עליו באופן כללי, ועכשיו זו הזדמנות טובה.

4. לעבוד על מיפוי הארון שלי ולהיפטר מפריטים שעבר זמנם.
לרכוש פריטים מוצלחים זו התחלה טובה, אבל בד בבד צריך לדעת גם להיפטר מפריטים פחות מוצלחים, אחרת נשארים עם בליל עצום ועם ארון עמוס וגדוש שמקשה לבחור נכון. קשה לי מאוד להרפות מפריטים גם אם הם כבר פחות הטעם שלי, וזו הזדמנות טובה לעבוד על העניין הזה.

5. להקדיש יותר זמן לתחומים אחרים שקצת הזנחתי.
אולי לנסות שוב את חדר הכושר בעבודה, אולי להתחיל סוף סוף את מרתון הסדרות שתכננתי לעשות כבר מזמן, אולי לעשות סדר בכל מיני תחומים שמחכים לטיפול. יש המון מה לעשות, רק צריך להחליט ולהתחיל לעשות.

אז שיהיה בהצלחה, ואני בטוחה שעידכונים ושלל פוסטים בנושא עוד יופיעו כאן בעתיד הקרוב...


3 תגובות:

  1. מאוד מזדהה עם התחושה!
    אני גם התפרעתי החודש, ואני באמת נהנית יותר מה"ציד" יותר מאשר הלבישה אח"כ. בתכלס הרבה פעמים נוח לי לחזור ללבוש את אותם דברים... ואני כאילו "מכריחה" את עצמי לחדש מדי פעם כי בשביל מה שזה סתם יישב בארון? שלפחות אני גם אראה נחמד..P:

    מצאתי שבשבילי תקופות שפחות קניתי (לכתחילה או בדיעבד) אלה התקופות שהפוקוס שלי לא היה בזה... אולי זה לא כ"כ טוב אבל החלפתי התמכרות אחת באחרת, במקרה שלי מרתוני סדרות. לפחות זה חינם:)
    בכל אופן לגבי עצות 1-2 שלך אני חושבת שקשה להיות ככה בעוצר. אף פעם לא התחברתי למושג ה"לשטוף את העיניים".. בקיצור מבחינתי מה שהכי טוב כדי לא להתעסק בקניות זה למצוא תחומי עניין אחרים (מספקים! כי כל הקטע הזה עובד על חוסרים פנימיים שאנחנו מנסים לספק).

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה לגמרי, התקופות שאני פחות קונה הן אכן התקופות שאני עסוקה יותר עם דברים אחרים, ואני באמת מתכננת לפנות קצת זמן לכמה מרתונים של סדרות שמחכות לי על ה-VOD (ואם יהיה לי כוח רצון אולי גם לחדר כושר).

      אני גם מסכימה ש"לשטוף את העיניים" זו דרך בעייתית להימנע מהוצאות... ומצד שני קשה לי להאמין שאצליח להימנע לגמרי מכניסה לחנויות במשך כל החודש, אז החלטתי שאם כבר להיכנס אז רק לחנויות שכבר אין בהן סיילים (נקודת התורפה האמיתית שלי). אף פעם לא הצלחתי באמת להנות מ-Window shopping כי בדרך כלל אני במוד של חיפוש רכישות, אבל אולי אם אצליח לנטרל את העניין הזה ולהיכנס בגישה של התרשמות נטו, זו כן תהיה חוויה מעניינת. נראה.

      מחק
    2. אולי בתור סימון רכישות פוטנציאליות לתקופת הסיילים של הקיץ ;)
      בהצלחה בכל אופן, יש מצב שאאמץ גם לעצמי איזה עוצר אחרי שאקבל מיליוני חבילות בערך שבדרך אליי... (ואז באמת גם אוכל לפנות את ה*ראש* מקניות)

      מחק