יום ראשון, 23 במרץ 2014

Once more, with feeling

כמו שכתבתי בפוסט הקודם, הייתה לי תכנית להתחיל עוצר לפני שבוע וחצי. התכנית הזו התחילה בצורה מקרטעת כשכבר ביום הראשון נאלצתי לקנות מגפונים כדי להחליף זוג שימושי במיוחד שנשחק והפך לבלתי שמיש. המגפונים שקניתי כתחליף מצויינים ואני מאוד מרוצה מהם (התנסות ראשונה ומוצלחת עם המותג הישראלי Couple Of), אבל זו הייתה דרך לא מוצלחת במיוחד להתחיל עוצר הוצאות. כמובן שכשמשהו מתחיל צולע, רוב הסיכויים שהוא גם ימשיך ככה, ואכן תוך כמה ימים התפתיתי לרכוש עוד כמה פריטים בזארה ו-H&M (בדיעבד המסקנה היא שהייתי צריכה לחכות עם העוצר עד שבאמת יגמרו סופית הסיילים, כי כנראה שפשוט אין לי את כוח הרצון להימנע מכניסה לחנויות).

אז בגלל שהתחיל כל כך מקרטע, החלטתי שכדאי להתחיל מהתחלה, וכמו שצריך הפעם. החל מהיום אני לוחצת על Reset ומתחילה מחדש, והפעם יש לי תמריץ מוגבר לחסכון - במהלך שבוע שעבר סגרתי נסיעה לברלין בעוד חודשיים וחצי, וכל סכום שאחסוך בתקופה הזו יוכל לשמש אותי בהנאה גדולה לשופינג חו"ל (שבואו נודה, זה סוג השופינג הכי כיפי).
חודשיים וחצי זו תקופה ארוכה, בהתחשב בכך שהתכנית המקורית הייתה עוצר של חודש בלבד... אבל שאיפות גבוהות זה לא דבר רע, נכון?

אז אלו החוקים החדשים:
  • תאריך תחילת העוצר: 22 למרץ.
  • תאריך סיום העוצר: 5 ליוני - יום הנסיעה לברלין (אבל אפשר כמובן להפסיק גם קודם - כמה שאחזיק יותר, יותר טוב).
  • אורך תקופת העוצר: 75 ימים (חודשיים וחצי, בשאיפה אופטימלית).
  • מה אסור לרכוש: בגדים ואקססוריז מכל סוג, בין אם בחנויות או באינטרנט. אה, ואסור גם לבצע במהלך העוצר תשלומים דחויים לתקופה שאחריו (כי זו סתם עבודה בעיניים).
  • מה מותר לרכוש: כל מה שלא נופל בתחום ההלבשה - אוכל, כלי בית (במידת הצורך), טואלטיקה בסיסית, הוצאות על בילויים, הוצאות נחוצות לקראת הנסיעה לחו"ל.
במידה ואצליח לעמוד בהחלטה הזו, אפילו אם זה יהיה רק באופן חלקי, יש סיכוי לא מבוטל שאצליח לחסוך בתקופת העוצר יותר מסך כל ההוצאות על הנסיעה הזו, וזה בהחלט יהיה בונוס שיקל על הכיס ועל המצפון בזמן הנסיעה.

ובגלל שהפוסט הזה אמור לחתום את תקופת הרכישות הנוכחית, החלטתי להכניס בו גם את המיני סכמ"ש של הרכישות הספורות שביצעתי בשבוע וחצי האחרונים. מקווה שהפעם הבאה שבה יהיו לי רכישות לדווח עליהן, אלו יהיו פריטים בניחוח חו"לי למהדרין, אחרי תום עוצר מוצלח וחסכוני במיוחד!

ג'ינס קונטראסט אפור מזארה
נרכש ב-40 ש"ח.
זה היה הפריט הראשון שהוריד אותי מדרך הישר. סימנתי את הג'ינס הזה עוד לפני כמה שבועות, בשלב מוקדם של הסייל בזארה, אבל לא מצאתי אותו באף סניף במידה שלי. כשהייתי בתל אביב בשבוע שעבר וגיליתי אותו במידה הרצויה ובמחיר כה אטרקטיבי, היה לי מאוד קשה לסרב לו למרות ההכרזה על העוצר. בדיעבד, הרכישה הזו פתחה פתח לעוד כמה שהגיעו אחריה, אבל בהתחשב בכך שהעוצר לא בוטל אלא נדחה קלות, אני שמחה שרכשתי אותו. נראה לי שהוא יהיה לי סופר שימושי (למרות ואולי בגלל הא-סימטריות שמאתגרת לי את הגנים הפולניים).

חולצת אריג בגווני בורדו מזארה
נרכשה ב-20 ש"ח.
אחרי שכבר מצאתי את הג'ינס האפור, נבירה סתמית בערימת שאריות העלתה בחכתי את החולצה המוצלחת הזו. הגוון שלה היה הדבר העיקרי שמשך אותי אליה, ולמרות שמדובר בבן כלאיים קצת מוזר (חולצה קיצית מבד מעט חורפי), אני חושבת שהיא תשמש אותי היטב בעונות המעבר הקרובות.

חצאית ז'קארד רקומה מ-H&M
נרכשה ב-60 ש"ח.
התאהבתי בחצאית הזו כבר לפני כמה חודשים, אבל במחירה המקורי לא טרחתי אפילו למדוד אותה. כשראיתי אותה בשבוע שעבר בסניף בהנחה של 70%, היא הצטרפה לפריטים שוברי העוצר שלי בלי הרהורי חרטה רבים מדי. היא אמנם קצרה יחסית לחצאיות שאני קונה בדרך כלל (חצאיות באורך הברך מחמיאות לי יותר), אבל היא חורפית דיה לשילוב עם גרביונים אטומים, וזה הופך את סוגיית חשיפת הרגליים לטיפה פחות בעייתית.

סריג כחול עם עיגולים לבנים מ-H&M
נרכש ב-40 ש"ח.
זה סריג די בסיסי, מהסוג שקונים בלי יותר מדי התלהבות ואז משתמשים בו בלי הפסקה. המחיר שלו בהחלט הצדיק את הקנייה ויש לי תחושה שאכן אשתמש בו המון עד שיתחמם מדי ללבוש סריגים (אני לובשת אותו, דרך אגב, בזמן כתיבת שורות אלו).

וזהו זה. בזאת נחתמות ההוצאות על ביגוד לתקופה הקרובה.
אני עוד לא בטוחה אם במהלך השבועות הבאים העוצר יגרום לי לכתוב פחות בזמן שאקדיש תשומת לב לתחומים אחרים, או שאולי להפך, דווקא ההתנזרות תגרום לי לרצות לכתוב עוד יותר.
מניחה שנחיה ונראה, ובינתיים אשלוף שוב את הלוגו הזה, אבל הפעם ברצינות. ושיהיה בהצלחה!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה